novi kadrovi
srpski english
It is currently Sat Sep 23, 2017 1:21 am

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Sat Jun 18, 2016 2:21 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
Pogledao sam THE REZORT Steve Barkera, film koji deluje kao da je dumpovan malo u španske bioskope a posle na DTV iako to nije zaslužio. Da li bi imao svoje mesto u bioskopima ne znam jer ipak danas potpuno drugačiji film ide u bioskop, ali definitivno je reč o zombie filmu koji zaslužuje pažnju, što se u poslednje vreme vrlo retko može reći.

THE REZORT kreće kao rip-off JURASSIC PARKa sa zombijima. Naime, zemlju je pogodila zombi epidemija. Ljudi su pobedili, ali postoji jedno egzotično ostrvo na kome ljudi mogu ići da turistički ubijaju zombije. Na tom ostrvu naravno, sve je prilagođeno hirovima bogatih turista sve dok jednog dana ne dođe do kolapsa bezbednosnog sistema.

Barker je krenuo kao perspektivni reditelj u Velikoj Britaniji i odmah se opredelio za žanrovski film. Nažalost, nije imao sreće da se izbori za high profile projekte ali je i dalje zadržao određene ambicije u svojim filmovima, pa tako i THE REZORT nudi jednu vrlo specifičnu političku dimenziju koju iskreno nisam očekivao od filma ovog profila…

Kako je reč o britansko-španskoj koprodukciji, film uspeva da izgleda mnogo bolje od onoga što budžet sugeriše. Lokacije na Kanarskim ostrvima su izvanredne, a fotografiju je radio Roman Osim, DP sa ozbiljnim projektima u svom CVu i to se vidi. Dougray Scott je najpoznatije ime u glumačkoj podeli, ali ako imamo u vidu Barkerov usud da snima film sa zombijima u kome ima dosta likova koji su tu samo da bi nastradali, rukovođenje “ljudskim faktorom” u ovoj priči je dosta solidno.

THE REZORT je jedan od onih B-filmova kakvih je u poslednje vreme sve manje, koji nisu uspeli da se nametnu na žanrovskim festivalima a nisu uspeli ni da se izbore za neku dobru poslovnu poziciju, a iznenađuju nekim zahvatima koje su preduzeli autori. Imajući u vidu kontekst, ovaj film zaslužuje jaku preporuku.

* * * / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Sat Jul 02, 2016 11:55 am 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
Pogledao sam FIN Jorgea Torregrosse, zanimljiv film o kraju sveta u kome se na vešt način prevazilazi čest problem žanrovskih filmova oslonjenih na interakciju među velikim brojem likova. Naime, čest je slučaj da žanrovski film sa velikim brojem likova ima nekakvu usiljenu interakciju među njima i sukob sve dok se žanrovska matrica ne zahukta kada naravno sve to ostaje po strani i kreće ono zbog čega smo se okupili. FIN međutim radi potpuno suprotno, kreće iz karakterne drame i ostaje u njoj, uprkos tome što počinje da nudi SF premisu, i neke vrlo jasne suspense set-pieceove.

Grupa prijatelja se okuplja na druženju i tokom izleta ih zatiče smak sveta čija priroda do kraja filma ostaje nedokučiva i njima i gledaocima, ali otprilike se nazire o čemu je reč. Pre nego što se apokalipska javi kao katalizator njihovih sukoba, oni su se već zakačili, a kada nevolje krenu, umesto razdora počinje ujedinjenje.

Ovu ekranizaciju romana Davida Monteaguda, napisao je čuveni Jorge Guericaechavarria u saradnji sa Sergio G. Sanchezom, i scenario uspeva da bude konzistentan uz sve žanrovske mešavine kojim se bavi. Najzanimljiviji odnos dat je najzanimljivijoj glumici u podeli, Clari Lago, koja uotsalom dobija priliku da bude i last girl, i to je u ovom sklopu istovremeno i najznačajniji doprinos u meldoramskom pogledu.

Torregrossa ima izuzetan dar u vizuelnom pogledu, i za njega u domenu inscenacije nema tajni, suspense scene koje realizuje su ne samo tehnički besprekorne već u sebi nose i finu dozu košmarne iracionalnosti. Ipak, ni u nekim vrlo direktnim suspense situacijama, Torregrossa ne gubi fokus na likove. Stoga u pogledu rediteljskog postupka, likovi nisu nikada ispali iz centra pažnje iako se u prepričavanju filma može pomenuti dosta spektakularnih situacija. U tom smislu, FIN ostaje zanimljiv žanrovski hibrid sa evropskim pečatom. Uprkos što je reč o bitno različitim filmovima, svakako da u određenom smislu podseća na MONSTERS Garetha Edwardsa,

* * * / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Sun Aug 28, 2016 10:10 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
Kako bih nadoknadio upoznavanja sa Schulmanom i Joostom, pogledao sam odmah i VIRAL, njihov Blumhouse film koji je praktično zaobišao bioskope. To je velika šteta jer je reč o finom malom suspense trileru na temu - uslovno rečeno - zombi apokalipse, u kome se okuplja odlična glumačka podela koju predvode Sofia Black-D’Elia i Analeigh Tipton ali je zaokružuje Travis Pope. U ovom filmu Schulman i Joost pokazuju veštinu koju su savladali u Blumhouseu da celu apokalipsu prikažu kroz jednu malu, porodičnu priču o dve sestre koje su ostale same u gradiću koji je jedno od žarišta bakterijske epidemije u kojoj paraziti preuzimaju kontrolu nad zarađenima, kao u izvesnim formama zaraza kod pacova i mačaka.

Gradić polako postaje pust a pretnja postaje sve veća. Schulman i Joost u ovom filmu ne primenjuju puno toga novog. Opet imamo priču o zarazi u kojoj se napetost delimično baziramo na tome što najbliži srodnici postaju oboleli, razmere apokalipse se prenose putem medija, a dobroćudni susedi se pretvaraju u pretnju. Međutim, ono što je zanimljivo jeste da susedi uglavnom ostaju svedeni na osobe koje su obolele od parazita i napadaju ljude ali bez one sistematičnosti koja je svojstvena tipičnim horor pretnjama tog tipa.

Druga zanimljiva stvar jeste da Schulman i Joost uspevaju da stvore utisak kako junaci “nisu svesni” da su u filmu katastrofe i zapravo jednu od ključnih “grešaka” čini situacija u kojoj se ponašaju kao klinci, što i jesu, i organizuju žurku pošto nema škole. Taj klinački aspekt percepcije jedne fantastičke premise, već je poznat Sofiji Black-D’Eliji koja je igrala u odličnom PROJECT ALMANACu koji je upravo obeležio takav pristup.

U vizuelnom pogledu, Schulman i Joost istovremeno uspešno estetizuju situaciju ali je i prikazuju vrlo vešto u low budget maniru. U tom smislu, VIRAL je vizuelno uzbudljiviji u pojedinim momentima od NERVE koji je pak dinamičniji, ali je svakako šteta što je unižen neprikazivanjem u bioskopu.

Melodrama među sestrama je izvanredna, Black-D’Elia i Tiptonova su napravile sjajan posao, kreirale ubedljive likove koji uspevaju da zažive mimo žanrovske postavke. Travis Pope im pruža solidnu podršku kao dečko iz komšiluka sa kojim očijuka jedna od sestara.

VIRAL je zaista odličan case study o visokoestetizovanom niskobudžetnom filmu.

* * * 1/2 / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Sat Sep 17, 2016 7:56 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
Pogledao sam ARQ Tony Elliotta, novi SF naslov koji je svoju distribuciju vezao za Netflix. Ova odluka verovatno nagoveštava budućnost distribucije za filmove koji nisu tipičan DTV materijal a ne mogu da generišu interesovanje koje bi opravdalo marketinško ulaganje u bioskopsku distribuciju. Na ovaj način, ARQ je sačuvao svoju "respektabilnost" a nije ušao u eksploataciju u kojoj bi samo gubio novac. Da li je ARQ zaslužio da sačuva "respektabilnost"? Pa zapravo jeste. Ovo je jedan od GROUNDHOG DAY derivata kojih je bilo i pre i posle Ramisovog filma. Ove godine imamo čak i kod nas INKARNACIJU Filipa Kovačevića, srpsku intervenciju na tu temu. Naravno, pre dve godine tu je bio EDGE OF TOMORROW koji je svemu tome dao jedan izuzetan visokobudžetni kvalitet.

ARQ nas vraća u kamerne okolnosti. Robbie Amell, televizijski glumac, nalazi se u glavnoj ulozi, a Rachael Taylor igra njegovu izabranicu koja sa njim deli loop. Ono što pokušavaju da reše jeste dan koji se iznova ponavlja u postapokaliptičnom svetu gde ratuju velika korporacija i pobunjenički savez, a možda se baš u njihovom loopu nalazi ključ pobede u tom ratu.

Film tehnički jeste smešten u budućnost ali apokalipsa se desila maltene sutra, tako da Elliott svu mašineriju i novume tretira pre svega kao McGuffin, fokusirajući se na kamerne aktivnosti junaka i njihovih protivnika. Takvim opredeljenjem Elliott snima film koji svesno ne može da konkuriše EDGE OF TOMORROWu, a opet ne nudi ništa ingeniozno kako bi prevazišao ograničenja, međutim ono što postiže jeste dostojanstveno nošenje sa premisom i ograničenjima. Dakle, ARQ je film koji pokriva sve ono što bi moglo pasti na pamet autoru koji nije bilo blagsolovljen nekom izvanrednom isnpiracijom u tretmanu ove teme.

Samim tim ARQ ima budućnost među ljubiteljima žanra, a naročito među onima koje uzbuđuje ova vrlo specifična podvrsta priča o putovanju kroz vreme.

* * 1/2 / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Sat Oct 01, 2016 2:20 am 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
Pogledao sam THE GIRL WITH ALL THE GIFTS Colma McCarthyja, ekranizaciju romana Mike Careya koju potpisuje sam književnik, i moram priznati da mi je ovaj film pružio više nego što sam očekivao, a očekivao sam baš dosta.

Careyev roman nisam čitao ali scenario koji je potpisao je izvanredan. Polazi od sjajne reinvencije premise zombi podžarnra i u čitavih dva sata trajanja ne prestaje da je produbljuje i razrađuje na impresivan način. Postavka likova je briljantna, njihov odnos neprestano stvara trougao žestoke tenzije, i ovaj scenario bi u bilo kojoj realizaciji rezultirao filmom koji se izdvaja.

Tu dolazimo do Colma McCarthyja koji u onome što je snimio uspeva da napravi novu englesku reinvenciju zombi požanra. Edgar Wright je učinio svoje u SHAUN OF THE DEAD, kao i Danny Boyle u 28 DAYS LATER, a bilo bi nepošteno da ne pomenemo i Paula WS Anderseno. Slobodno možemo reći da su britanski reditelji možda i najzaslužniji za novi život koji je unet u zombije. Pa ipak, THE GIRL WITH ALL THE GIFTS odlazi korak dalje, uvodeći barem dva nova sloja filmskog izraza preko McCarthyja.

Careyev zaplet i likovi su ekranizovani na impresivan način, uz vrlo sugestivan vizuelni pristup koji evocira nešto od Cameronovih ALIENSa - što samo po sebi nije novo jer su to poslednjih godina radili i Liman i Blomkamp - ali ono što jeste osveženje jeste ballardovski imaginarijum a zašto ne reći i histerija u odnosima koji nastaju kada junaci dođu u postapokaliptični London.

Ballardove košmarne vizije urbanog raspada, transformacije tela, društva i urbaniteta, na arhitektonskom i psihološkom nivou nalaze se u temelju onoga što je McCarthy izgradio u ovom filmu, i kako se film približava kraju tako se sve više u tone nešto što kao da je Ballard zamislio a Cronenberg se svemu tome obradovao.

Vrhunac užitka predstavlja surov, možda nihilistički a možda samo evolucionistički kraj u kome se spielbergovska paradigma odnosa sa Drugim predstavlja kao nešto što ipak nije ostvarivo. Da li zato što je to ipak produkt Fabrike snova ili zato što THE GIRL WITH ALL THE GIFTS kanališe tenzije života u savremenom svetu u kome duboke socijalne, rasne, etničke podele uz priliv migranata otvaraju žestoka identitetska pitanja, možemo da polemišemo, ali finale ovog filma je vagnerovsko po nivou gneva i ognja koje isporučuje.

THE GIRL WITH ALL THE GIFTS puno kvaliteta crpi i iz jake SF podloge, odnosno pokušaja da se nova varijacija na zombije kao novum nešto jače “naučno fundira” i na kraju ta podloga koja naizgled nije važna uspeva da postane presudna.

Činjenica da će Beograd ugostiti Colma McCarthyja kao reditelja pilot epizode serije KRYPTON predstavlja veliku čast jer ovaj čovek je potpisao jedan od najboljih postapokaliptičnih/ SF/ horor filmova poslednje decenije, i zaslužuje veliko poštovanje.

* * * * / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Tue Dec 13, 2016 12:37 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
Pogledao sam SPECTRAL Nica Mathieua, Netflixov film koji je nastao u produkciji Legendaryja, i ovog puta bez ikakve sumnje reč je o ostvarenju koje ima atribute bioskopskog filma u produkcionom pogledu. Ono u čemu SPECTRAL nije "na nivou" bioskopskog filma jesu samo dva detalja - jedan je naprosto obim akcije i budžetskog ulaganja, danas ovaj žanr u bioskopima uglavnom predstavljaju JOŠ SKUPLJI filmovi, i to se delom odnosi i na glumačku podelu koja više stavlja akcenat na umeće nego na star power; a drugi je kreativni domen jer bi bioskopski film imao unekoliko drugačiju pretnju po glavne junake.

SPECTRAL bi se na nivou koncepta mogao posmatrati kao Guys on a Mission film, mešavina PREDATORa i GHOSTBUSTERSa. Smešten u bliskoj budućnosti, film govori o naučniku zaposlenom u vojnoindustrijskom kompleksu kog šalju na ratište u Moldaviju (doduše Moldavija u ovom filmu nema veze sa pravom Moldavijom) da tamo istraži pojavu hiperspektralne pretnje, odnosno smrtnosnih "duhova" koji ubijaju američke vojnike.

Stvari se ubruzo izmiču kontroli i naučnik mora da postane borac a borci moraju da postanu naučnici i kako to već biva.

James Badge Dale je odličan u glavnoj ulozi kao i Emily Mortimer koja igra CIA rezidenta dok je Max Martini očekivano pouzdan mačo u ulozi vođe specijalne jedinice. Sama spektralna pretnja nije naročito zanimljiva, i moram priznati da su mi ljudi u ovom filmu bili mnogo zanimljiviji i ubedljiviji, pa i snažniji od protivnika sa kojim se suočavaju. U određenom smislu, SPECTRALu nedostaje taj "If it bleeds we can kill it" momenat iz PREDATORa, ali zato je PREDATOR to što jeste.

Ovde imamo sve detalje na ivou zapleta koji nas vode ka tom momentu, ali nedostaje ta emocija koju je McTiernan uspeo da poizvede u svom remek-delu. U odeđenom smislu dizajn bliske budućnosti podseća na EDGE OF TOMORROW ali su i tamo protivnici bili ubedljiviji.

Dakle, možemo reći da je naslovna pretnja najslabija tačka ovog filma. Ali dizajn i glumci su prilično dobri, kao i sam narativ koji je izgrađen oko spektralne pretnje. Otud, SPECTRAL predstavlja vrlo solidno žanrovsko pojačanje koje umnogome može da se postavi i u gejmerski kontekst sa kojim deli puno sličnosti u pogledu dizajna i imaginarijuma u najširem smislu - od izgleda junaka i pretnje do definisanja lokacije na kojoj se sve dešava.

Da je film namenjen bioskopu ocenio bih ga sa * * 1/2 ali kao straight to Netflix film zaslužuje -

* * * / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Sun Mar 19, 2017 11:55 am 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
Pogledao sam MAN DOWN Dita Montiela, reditelja koji već deceniju i po opstaje na čudnoj ničijoj zemlji između glavnog toka i indieja, i snima filmove koji koketiraju sa mačo žanrovskim radom iako to u suštini nisu. Dito Montiel je prilično apartna pojava, kao američki Nick Love i teško da je uklopiti u bilo koju kategoriju. Nažalost, njegovi filmovi nisu dovoljno dobri da bi se iz tog izm,icanja kategorijama nešto zunačajno izrodilo.

Uprkos fotografiji Shellyja Johnsona koji radi major filmove, MAN DOWN je najslabiji Montielov film. Reč je o konfuznmoj postapokaliptićnoj priči o vojniku koji se vraća iz rata ne bi li pronašao svoju porodicu u razrušenoj Americi. Nažalost, preokret koji celoj priči daje smisao na kraju nije valjano plasiran, i Montiel relativno dobru ideju kapitalnog twista plasira samo kao izvor konfuzije.

Shia LaBeouf je potpuno angažovan u glavnoj ulozi i daje svoj maksimum. Gary Oldman ostaje potpuno neiskorišćen ali Jai Courtney i Kate Mara pružaju solidnu podršku glavnom glumcu. Shia ipak shvata da je ovo njegov show i tako se ponaša. Ipak, na kraju da izneverava Montiel u scenarističkom i rediteljskom pogledu.

Solidna tehnička realizacija i dobri + poznati glumci čine da MAN DOWN sve do same završnice stoji kao film koji se prijatno gleda i ponešto obećava. Nažalost, na kraju ne uspeva da dobaci do onoga što je želeo. Šteta.

* 1/2 / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Sun Mar 26, 2017 11:06 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
Ako je THE FINAL CHAPTER zbilja završni film u serijalu ekranizacija igara RESIDENT EVIL onda posle šest igranih filmova možemo reći da je ovo jedna od časnijih franšiza. Nota bene, Paul WS Anderson nije postavio letvicu previsoko sa prvim filmom ali to je bio jedan pošten visokoestetizovan postmatriksovski zombi shoot em up u kome je Milla Jovovich uspela da postane akciona heroina. Zatim, u sledećih pet filmova od kojih dva nije režirao, Anderson je zadržao ključnu kreativnu poziciju i serijal nikada nije zalutao. Štaviše, pored prvog dela, treći i četvrti su daleko najbolji, što znači da serijal ne samo da nije opadao po kvalitetu već je imao i jedan uspon. Konačno, ovo je jedan od etkih serijala u kome fanovi ne mogu da se slože oko toga ni koji im je najbolji ni koji im je najslabiji film, ali i to govori mnogo.

Šesti i završni film spada među slabija tri u serijalu, s tim što je meni kudikamo bolji od petog. Naime, peti je produžio izuzetno uspelu gejmersku liniji postavljenu u četvrtom, ali nije bio ni približno dobar. Šesti deo se međutim vraća postapokaliptičnoj atmsferi trećeg dela u kome u kome svet RESIDENT EVILa evocira MAD MAX. To se ne odnosi samo na suncem sprženu pustoš već i na lokaciju iz prvog filma - Hive koja dobija prominentnu ulogu u završnici.

Praktično možemo reći da poput samog Hivea i u samom serijalu imamo povaratak na početak, i da sada gledamo njihove ruševine. Milla je dobrih petanest godina starija a lokacija je devastirana tokom apokalipse. Detutna lokacija korespondira i sa istrošenošću samog serijala. Međutim, u susretu dve ruševine dobijamo neke dobe rezultate.

U ovom filmu Anderson se opredeljuje za neprekidnu akciju, i ona je sporadično jako dobro postavljena, recimo kada Alcie na početku biva napadnuta od strane letećeg zombi monstruma.

Međutim, reći za monažu da je quick cutting predstavlja ublažavanje. Ovaj film nije nasečen, on je narendan i tako intenzivan postupak umnogome umanjuje efektnost i nekih dobro postavljenih akcionih elemenata. Isto važi i za dramske scene. Naime, mnoge od njih su u nekritički visokom tempu uprkos tome što otvaraju prostor za nekakvo odmorište.

Stoga, THE FINAL CHAPTER donosi dosta radosti za fanove, i nudi zaista dosta razloga da mu se progleda kroz prste, međutim zbog agresivne montaže na kraju znatno slabi efekat onoga što se kod Andersona nikada nije dovodilo u pitanje.

Verujem da mnogi faktori dovode u pitanje dalji opstanak serijala, i da je ovo možda zaista kraj serijala u ovoj formi. I ako je tako, zadovoljan sam. THE FINAL CHAPTER možda nije izvukao maksimum iz svoje zamisli ali pružio je mnogo više zanimljive akcije od mnogih a isto važi i za čitav B-filmski ugođaj.

Konačno, koliko god da je skandalozno visok budžet od 40 miliona dolata za nešto što smatramo B-filmom, to danas jeste B-film, i stoga Anderson je savršeno uskladio sadržaj i formu.

* * 1/2 / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Fri Mar 31, 2017 5:13 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
Kim Newman je u svojoj kritici filma IBIZA UNDEAD Andy Edwardsa rekao kako je to podnošljiv, simpatičan film i nažalost dezinformisao nas je. Još od SHAUN OF THE DEAD, znamo za mogućnost da se može pojaviti zanimljiva zombi komedija iz Britanije. Nažalost, ovo je užasno loš film koji nije uspeo da iskoristi premisu zombi apokalipse koja zatiče grupu britanskih turista na Ibici.

Nažalost, film ne funkconiše ni na jednom nivou. Likovi su bezveze, ispod britcom standarda. Horor imaginacije nema. Tehnička realizacija je na granici darovitog amaterizma.

Nažalost, plašim se da nisam jedini koji će pružiti priliku ovom filmu.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Fri May 26, 2017 1:35 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
KILL SWITCH Tima Smita je holandsko-nemački SF akcijaš koji headlinuje Dan Stevens. U ovom trenutku, Dan Stevens je glumac najgledanijeg filma godine i vrlo je luksuzno imati SF film sa njim u glavnoj ulozi, naročito ako imamo u vidu da je njegova reputacija u žanru vrlo visoka, počev od THE GUESTa preko serije LEGION pa do filma COLOSSAL. Tim Smit je holandski majstor za specijalne efekte čiji je put do prvog filma pravi žanrovski success story. Snimio je kratki film koji je stavio na YouTube i to mu je bio showcase za nastanak domišljatog KILL SWITCHa koji se pojavljuje i pod naslovom REDIVIDER.

Naime, domišljatost je pre svega u tome što Dan Stevens igra glavnog junaka bez kog nema nijedne scene u filmu ali je zapravo imao manji broj snimajućih dana jer znatni deo priče izložen je u formi subjektivnih kadrovao, kao u filmu HARDCORE HENRY. I zbilja, u poređenju sa HARDCORE HENRYjem, KILL SWITCH nije tako dosledan u postavci jer nisu sve scene date u subjektivcu, dakle Dan Stevens ima actual screentime, i sama akcija nije toliko barokna, ali opet poređenja su neumitna. Sve ono što je delu publike bilo odbojno u HARDCORE HENRYju važiće i ovde ali dobra vest je da - kome nije bilo odbojno, biće im sasvim prijatno.

Ostatak glumačke ekipe nije sasvim lišen imena, recimo tu je Berenice Marlohe, francuska glumica koja je nastupala u holivudskim hitovima, ali Tim Smit očigledno zna da je "ljudski faktor" najsoetljiviji segment filmmejkinga i zato je opustelost gradova i postapokaliptični posmrtni ambijent ono na čemu naročito insistira.

Premisa je izrazito hard SF za film koji ima jaku akcionu dimenziju i bazira se na putovanju između dve paralelne dimenzije koje se odvbija radi eksploatacije energije ali se potom pretvara ui potencijalni apokaliptični ishod.

Dan Stevens igra neustrašivog fizičara i astronauta koji iz našeg sveta treba da otputuje u paralelni i kada u taj svet stigne gledamo sve kao njegov POV. ta konvencija se vrlo brzo usvaja, a Tim Smit sve smešta u vrlo atraktivno i veštu izvedenu viziju bliske budućnosti, recimo na liniji Limanovog EDGE OF TOMORROW.

Jasno je da je Smitu CGI ključno oružje i naravno ima ga dosta ali to sve ne bi funkcionisalo bez vrlo ozbiljnog kadriranja, odabira lokacija i rada sa glumcima. Uprkos tome što CGIa ima dosta kvantitativno, Smit nema ni približno holivudski budžet tako da jako mnogo efektnosti crpi iz načina na koji ga smešta u prvi i drugi plan i izmešta ga iz uobičajenih konteksta. KILL SWITCH nije skup film ali evidentno je poverenje u Tima Smita i on zaista uspeva da na njega uzvrati.

Ne znam da li je i u kojoj postavci KILL SWITCH mogao biti bioskopski film ali ja bih ga na velikom ekranu svakako gledao. Međutim, ono što je evidentno jeste da je Stevens u međuvremenu postao toliko veliko ime da ovakav film sada pre dobija tretman "greha iz mladosti" nego nečega što bi moglo da iskoristi njegov uspon.

U svakom slučaju, oni koji odluče da gledaju film samo zbog Stevensa, iako njegov top billing jeste trik, sasvim sigurno neće biti prevareni. Nadam se isto tako da će Tim Smit dobiti još neku priliku da radi jer KILL SWITCH zaista ima jako puno B-filmske lucidnosti a ona zaslužuje da bude nagrađena.

* * * / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Fri Jun 02, 2017 2:23 am 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
Pogledao sam THE FP Braće Trost, film koji istovremeno želi da parodira ali i da omažira filmove iz osamdesetih koji su spajali mlade likove, muziku kao životni kredo i pitanje života i smrti sa postapokalitičnim settingom. Ne možemo reći da je bilo puno tkavih filmova u osamdesetim, ali bilo ih je, setimo se kultnog STREETS OF FIRE.

THE FP govori o postapokaliptičnoj varoškoj pustoši u kojoj se mladi članovi bandi takmiče u igri koja podseća na Dance Revolution, populatni sadržaj arcade lokala širom sveta. Junaci svoje dvoboje na život i smrt imaju na Dance Revolution podijumu.

Jedan od braće Trost je direktor fotografije Brandon Trost koji se pokazao kao snalažljiv i talentovan na brojnim projektima, između ostalog i na CRANKu sa Neveldineom i Taylorom. Otud ovaj mikro-budžetni 80s throwback jako dobro izgleda. Nažalost, ovaj dugometažni film, potekao iz kratkog ostvarenja vrlo brzo potroši svoju ideju i vic na kome se bazira. Međutim, s druge strane ovaj film koji je navodno koštao 45 000 dolara nikada nije dosadan i ne testira strpljenje gledalaca. Pa ipak, samo fanovi exploitationa osamdesetih imaju šta da dobiju gledajući ovaj film jer je svima ostalima dovoljna informacija samo prepričavanje gimmicka,

Među producentima potpisan je Jason Blum. Ovo definitivno nije projekat koji spada u Blumov kanon ili delokrug ali jeste pokazatelj njegove proucentske raznovrsnosti koja je eto iskoračivala i u okvir maltene fanovske produkcije.

Pored vešte fotografije Brandona Trosta, treba istaći i izuzetan synth skor Georgea Holdcrofta.

* * / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Tue Jun 27, 2017 3:37 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
THE BAD BATCH Ane Lily Amirpour nažalost uspeva da jednu čistu Grindhouse premisu pretvori u nešto što je hipstersko iživljavanje. Priča o postapokaliptičnoj pustoši kojom lutaju odbačeni ljudi iz naslova tretirana je kao nekakav hipsterski modni film, sa muzičkim interludijima koji su važniji od priče, likova, i sa estetizacijom koja dominira nad svim ostalim postupcima. To je zanimljiv paradoks. Iako je i prvi dugometražni film Ane Lily Amirpour bio "iživljavanje" u pogledu spajanja američkog indie filma i persijskog jezika pre svega, onda je ovaj "iživljavanje" u tome što spaja visoku estetizaciju sa konceptom pabirčenja, reciklaže otpada koji je činio produkcioni dizajn postapokaliptičnih filmova ove vrste.

Za razliku od pojedinih italijanskih reditelja koji su imali artističke izlete u realizaciji takvih postapokaliptičnih filmova i pokušavali da se pozabave estetizacijom, ili u sličnim slučajevima reditelja koji su takve filmove snimali kao odskočnu dasku, Ana Lily Amirpour ovo snima u fazi kada se već jeste afirmisala, i nema nikakvu obavezu da se poštapa žanrom. Pa ipak, film ima dosta detalja i žanrovskih okvira u sebi koji su međutim potpuno rastavljeni njenim postupkom i nemaju takav efekat. Naslovi kao Michodov ROVER padaju na pamet ali Ana Lily Amirpour je otišla korak dalje od toga.

Glumačka podela okuplja dosta zvezda i sa jasnom žanrovskom reputacijom, i ko poželi da gleda Jasona Momou i Keanu Reevesa u postapokaliptičnom filmu pa se zato lati THE BAD BATCHa, ima prilično da se iznenadi. Ali, onaj ko hoće da vidi jedan filmski eksces kakav se ne sreće često, ima šta da vidi u ovom filmu. Možda baš zato njime nisam bio frustriran.

* * 1/2 / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Sun Jul 09, 2017 7:12 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
Pogledao sam REVOLT Joe Mialea, vrlo korektan blomkampovski SF akcijaš sa mudro uloženim budžetom. Lee Pace se odlično snašao kao lead, američki special ops tip koji se budi posle amnezije u Keniji i mora da pomogne humanitarnoj radnici koju igra Berenice Marlohe da se izvuku sa teritorije na kojom zulum čine vanzemaljski dronovi.

Berenice Marlohe je pritom relativno nedavno igrala sličnu ulogu u SFu najšulerovskog tipa KILL SWITCH pored Dana Stevensa i REVOLT joj je drugi vrlo sličan projekat u kratkom vremenu što je čini pretendentkinjom na poziciju SF dive u projektima sa vanameričkim novcem.

Južnoafričke lokacije su izvanredno iskorišćene i svakako daju filmu taj šmek blomkampovskog subalternog SFa ali to naravno nisu jedini atributi koji povezuju REVOLT sa južnoafričkim maestrom. I ovde ima nešto stidljivijih elemenata transhumanizma, kao i prikaza lokalnih bandi koje se transformišu pod uticajem vanzemaljske invazije.

Joe Miele se snalazi jako dobro sa skromnim budžetom i gradi kontekst filma u kome nesavršen CGI uspeva da ostvari zadatu funkciju. Ključ su naravmo visok tempo, dobre akcione scene i Pace i Marlohe koji nose dovoljno energije da iznesu film. U pogledu rapsologanja resursima, Miele izvlač maksimum i nema čega da se stidi u poređenju sa bogatijim produkcijama. Štaviše, REVOLT fino može da umiri glad ljubitelja kameronovskog i blomkampovskog SF akcijaša dok se čekaju njihovi novi igrenjaci.

* * * / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Fri Jul 14, 2017 11:57 am 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
WAR FOR THE PLANET OF THE APES uz LOGANa predstavlja vrhunac gamechanging sezone za Fox. Studio koji je napravio prve APESe, STAR WARS, ALIEN, PREDATOR i postao dom Jamesa Camerona, ovim filmom ponovo preuzima vodeću ulogu na polju transgresivnih blokbastera i otvara rediteljima priliku da snime dobar film na bazi toga što su snagom IPa komercijalno obezbeđeni. Kao što je LOGAN po svojoj estetici suštinski bio bliži BLOOD FATHERu nego bilo kom X-MEN filmu, tako je i WAR FOR THE PLANET OF THE APES film koji nastavlja estetiku DAWNa ali je dodatno radikalizuje u pravcu tradicije ratnog filma, a naročito onih problemskih priča koje preispituju kompleksnost neke civilizacijske nulte tačke.

APESi su i kao stari i kao novi serijal bili politički pregnantni, s tim što za razliku od prvog serijala Reevesov (i Wyattov) nije otišao u pravcu loopy SFa već upravo suprotno, u tvrdu realističku priču u kojoj se istovremeno preispituju i veliki naučni ili društveni koncepti ali se odlazi i u psihološku dubinu.

WAR je film o karakterima, s tim što je jedan karakter u njemu dominantan, to je majmun Caesar koji uzima protagonizam i u pogledu uloge u priči, pa i u pogledu prisustva na ekranu. WAR nije film "krupnih planova", u njemu ima dosta akcije i spektakla, ali glavno izražajno sredstvo filma je Caesarovo lice i krupni planovi ovog majmuna jesu ključni za praćenje i reflektovanje priče. Reeves evidentno shvata da je tehnika došla do tačke u kojoj je moguće iz nacrtanog majmuna izvući izvrsnu glumu i to koristi, ali svakako da je potrebna pre svega velika hrabrost a zatim i poverenje studija da se u tome istraje do kraja.

Naime, WAR je izvanredan film, ali sasvim sigurno nije pitak, delu publike bi lako mogao biti i "preozbiljan" i previše proveravati strpljenje. Reeves uzima pulpy SF ideju planete Zemlje kojom ovladavaju majmuni i od nje uspeva da napravi uverljivu premisu u kojoj potom istražuje neke vrlo "ozbiljne" i "zrele" ideje. U tom pogledu, važno je naglasiti da predmet spora između ljudi i majmuna dobija jednu novu dimenziju u odnosu na prethodne filmove, i da rat zalazi u svoju dekadeentnu fazu. Zato i ne treba da čudi to što je WAR na vrlo jasnom tragu SEARCHERSa i APOCALYPSE NOW. U njemu ima posveta i nekim drugim "laganijim" filmovima kao što je GREAT ESCAPE ali u principu reč je o filmu koji nudi sve tehničke atribute blokbastera ali i estetsku zaokruženost prestige picturea. To je donekle imao i LOGAN i publika je to nagradila, a za WAR bi se moglo reći da je otišao korak dalje. Voleo bih da publika nagradi ovaj hrabar potez ali svakako treba sačekati ponedeljak i finalne rezultate sa blagajni. Svakako da ne bi bilo dobro ako ovakav pristup prođe nenagrađen jer će obeshrabriti studije da prave ozbiljne filmove za ozbiljne pare.

Kad je reč o poziciji unutar serijala, WAR može da se gleda kao standalone film ali za razliku od DAWNa, ipak je manje samostalan. Svakako je da će gledaoci koji su upoznati sa prethodnim filmom više uživati u njemu. Pa ipak, zanimljivo je da Reevesovi filmovi zapravo ne moraju da se gledaju u kompletu sa Wyattovim koji je pokrenuo celu stvar ali je u međuvremnu estetika franšize za čitavu klasu unapređena.

Reeves je izgradio karijeru radeći najnepopularnije poslove u Holivudu - rimejk odličnog i praktično kultnog evropskog filma a zatim i nastavak ributa, dakle najozloglašenije forme. Međutim, u okvirima toga je na kraju postigao izvanredne rezultate i plasirao se u sam vrh prve lige holivudskih reditelja. Štaviše, slobodno možemo reći da je Reevesov serijal APESa na svakom nivou prevazišao originalni, koji pritom nije bio za potcenjivanje.

Stoga, možemo slobodno reći da se i u onome što danas deluje kao kreativni ćorsokak holivudske produkcije mogu prepoznati izlivi neverovatne kreativnosti.

* * * 1/2 / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Wed Aug 02, 2017 9:36 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
IT STAINS THE SANDS RED Colina Minihana je indie horor o ženi koju kroz pustinuu progoni zombi u toku zombi apokalipse. U početku, to je igra mačke i miša ali vremenom usled usamljenosti ali i situacija u kojima se ljudi ispostavljaju kao opasniji od zombija, njen zombi pratilac dobija funkciju lika kome se poverava i bića sa kojim razvija nekakav odnos.

Ideja je zanimljiva, unutar žanra koji je done to death (ako je ovo i dalje na bilo kom nivou pun) ali realizacija nažalost ne uspeva da izgradi nekekav crossover potencijal izvan onoga što jesu kapaciteti ovog filma. Naime, Colin Minihan sve ovo realizuje pristujno ali odnos između žene i zombija nikada ne dobija neku dodatnu emotivnu ili intelektualnu dimenziju, i on ne postaje efektan kao lopta Wilson u Zemeckisovom CAST AWAYu, recimo.

A opet, za film sa dva lika u pustinji, IT STAINS THE SANDS RED je ostvarenje kome se nema puno šta zameriti. Stoga ovo ostaje sadržaj pre svega za ljude koji zanimaju zombiji u bilo kojoj formi i indie horori koji barem pokušavaju da probiju ograničenja žanra.

* * 1/2 / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Mon Aug 21, 2017 11:36 am 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
WHAT HAPPENED TO MONDAY Tommy Wirkole je novi Netflixov Original. Reč je o SF akcijašu smeštenom u 2073. godinu, u period kada je došlo do prenaseljenosti na planeti usled nus-efekata GMO hrane. Uvodi se politika jednog deteta a svi prekršioci bivaju kažnjeni oduzimanjem i hiberniranjem dece za "bolja vremena".

Iskreno, nije mi nikada delovalo da će Wirkola dobaciti daleko, ali WHAT HAPPENED TO MONDAY je jedan od onih filmova kakvi nam nedostaju, a to su loopy SFovi srednjeg budžeta koji nastaju negde između Amerike i Evrope. WHAT HAPPENED TO MONDAY je snimljen na engleskom ali glavnu ulogu i to sedam likova igra Noomi Rapace koja će ove godine imate jednu tiho redefinišuću sezonu. Noomi Rapace je u Aptedovom UNCLOCKEDu pokazala da ima kapaciteta za akcionu heroinu a u WHAT HAPPENED TO MONDAY to dodatno razrađuje.

Noomi Rapace se nalazi pred više izazova u ovom filmu. Prvo igra ulogu koja zahteva dosta harizme i borilačke ubedljivosti, ali sa druge igra i sedam različitih likova. Na oba izazova, Noomi Rapace kao prevashodno karakterna glumica uspeva da odgovori i da čak tih sedam likova koje igra dosta suptilno nijansira, ako imamo u vidu čisti obim zahvata.

Wirkola je intimno možda ubeđen da je snimio film koji je superinteligentna dickovska diverzija, i on to nije, ali ono što jeste je mišićavi soft-verhoevenovski rad, koji u sebi nosi pomalo one SF naivnosti iz dana SOYLENT GREENa ali i dosta bespoštedne akcije i suspensea.

Film je snimljen u Rumuniji. Valuta koja se koristi 2073. je euro. I taj euro-šmek je prisutan u detaljima dizajna. Međutim, engleski je glavni jezik a rediteljski pristup je holivudski, dakle Wirkola ga je tempirao za globalnu distribuciju. Sudeći po evropskim producentima koje je okupio, rekao bih da Netflix nije bio izvorni cilj kao doistributer ali sada je sasvim sigurno da će baš zahvaljuući Netflixu ovaj film dobiti adekvatan globalni exposure koji svakako zaslužuje.

Do kraja godine, Noomi Rapace čeka Ayerov BRIGHT. Sa UNLOCKED i WHAT HAPPENED TO MONDAY, nema sumnje da se potvrdila kao prvoklasna žanrovska heroina koja može da ozbilno "zaglumi" ako zatreba.

* * * / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Mon Aug 21, 2017 12:00 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
U sklopu industrijske špijunaže pogledao sam novi španski SF ORBITA 9 Hatema Khraichea. Poznato je da sam totalni sucker za španski SF, a naročito kad je reč o nečemu kamernom što mi prirodno privlači pažnju i zbog EDERLEZI RISINGa. Elem, ovog puta imamo posla sa jednim od brojnih rip-offova Ballardove sada već klasične SF priče THIRTEEN TO CENTAURUS.

Khraiche se mnogo ne usteže od preuzimanja Ballardovih motiva pored same premise ali ga naravno kao inspiraciju nigde ne pominje na špici. No, ako je ASCENSION uspeo da se izvuče sa tim, onda svakako prekaljeni žanrovski scenarista Khraiche ne mora mnogo da se stidi na svom rediteljskom debiju.

ORBITA 9 je priča o predapokaliptičnoj planeti Zemlji na kojoj se narod sprema za veliki egzodus na drugu planetu čija atmosfera podseća na našu. U toku su eksperimenti sa živim ljudima zatvorenim u simulatore svemirskih brodova na kojima se proverava mogu li da izdrže put do tamo. Jedan od inženjera zaljubljuje se u devojku koja je "rođena" u simulatoru i ubeđena je da su zbog kvara njeni roditelji napustili brod kako bi ona preživela.

Khraiche kombinuje melodramu sa pomalo hard SFa i trilera potere. Film je sniman u Kolumbiji i na skromnom budžetu pokazuje da Khraiche dobro ekonomiše sredstvima, izvlači maksimum iz solidnih lokacija i svedene ali vrlo kvalitetne podele.

ORBITA 9 nije veliki film, i moguće je da sam ja malo subjektivan i pozitivniji prema ovom filmu nego što zaslužuje, ali daleko je manje odjeknuo nego što je trebalo. Štaviše, paradoksalno bolje je prošao u ruskim nego u španskim bioskopima. Ipak, verujem da je ORBITA 9 film koji će iznova biti otkriven i dugo će se gledati na kućnim formatima.

* * * / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Wed Aug 30, 2017 10:09 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
IT COMES AT NIGHT Trey Edwarda Shultsa je atmosferičan kamerni triler smešten u postapokaliptični svet kojim vlada smrtonosna zaraza. Joel Edgerton predvodi vrlo solidnu glumačku podelu, film je tehnički urađen na visokom nivou. I manje-više tu se završava sve dobro što se o ovom filmu može reći. Naime, izuzev atmosferičnosti koja više proizilazi iz zanatske kompetencije nego iz autentičnog nadahnuća, film nažalost ne uspeva da razvije istinsku dramu niti da razradi sukobe među likovima, čak ni do nivoa opšteg mesta koje vreba sve vreme.

Nažalost, čini mi se da je upravo ta zanatska kompetentnost i skup poznatih imena na špici i na ekranu doprineo da ovaj film bude hajpovan preko svake mere. Nažalost, ovo nije značajan kamerni triler ili horor čak ni u okvirima ove sezone a nekmoli u nekom dužem periodu.

* * / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Thu Sep 21, 2017 1:53 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
Pogledao sam ТАНЦЫ НАСМЕРТЪ Andreja Volgina, reidtelja koji upravo sada u Srbiji sa Milošem Bikovićem snima filma o dolasku ruskih padobranaca na prištinski aerodrom 1999. godine. On je do sada snimio tri celovečernja filma a ТАНЦЫ НАСМЕРТЪ mu je najnoviji, izašao je prošlog aprila.

Reč je o vrlo zanimljivom rip-offu HUNGER GAMESa koji je sam po sebi rip-off svega i svačega, samo sa jednom uvrnutom dimenzijom koju sam poslednnji put video u spoofy filmu FP a to je da se organizuju plesna takmičenja u sklopu nekog bizarnog rituala vraćanja energije zemlji. I tokom tih dance offova junaci imaju dvoboje iz kojih samo jedan izlazi živ.

Film je već izašao na Blu Rayu u Nemačkoj koja je čini se dosta receptivno tržište u pogledu interesovanja za ruski SF a čeka ga i japanska premijera. U Rusiji nije napravio neki naročiti bioskopski uspeh.

Volginov stil podeseća pomalo na Neveldine i Taylora samo naravno bez bizarnog nasilja. U urbanim scenama, koristi dosta quick cuttinga i ne izbegava CGI. Postapokaliptični gradski život dat je vrlo energično i Volgin ume lepo da postavi taj SF milje sa blue collar junakom u centru.

Ovog puta glavni junak je mladi pomoćnik lokalnog dilera filtera za vazduh koji posle pronevere neke količine filtera mora da se da u bekstvo i tako dolazi na niša vlasti koje ga odvode da učestvuje u ritualu vraćanja struje zemlji u kom se svi učesnici žrtvuju osim onog koji pobedi.

Tada ga zatvaraju u velikoj kuli-bunkeru koja je estetizovana u futurističkom ključu nasuprot one prljavštine i derutnosti na ulicama. Tu upoznaje svoje konkurente koji su se pojavili u takmičenju prisilno ali i dobrovoljno sa raznim agendama.

Film je duboko uronjen u pulpy premise i tu nema dileme. Ipak, element dance offa do smrti je potpuno uvrnut, a pulpy detalji su urađeni sa punim ubeđenjem. Lako mi je da zamislim zašto su autori videli ovaj film kao potencijalni franchise starter što sugeriše kraj filma u kome se glavni junaci prajmuju za dalje avanture.

U svakom slučaju kao YA derivat za mali ekran ovaj film ima šta da ponudi, kako fanovima SF pulpa tako i ciljnoj grupi, dakle tinejdžerima.

Volgin se pokazao kao vešt B-reditelj koji zna znanje i ume da se izrazi na limitiranom budžetu. Otud mislim da ovaj film koji se trenutno snima može biti zanimljiv pre svega u nekom žanrovskom domenu.

* * * / * * * *


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron

2007 Novi kadrovi, projekat podržali Open Society Institute New York i Swiss Cultural Programme Pro Helvetia Beograd, sajt Luka Činč

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group