novi kadrovi
srpski english
It is currently Tue May 23, 2017 9:38 pm

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 84 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Sat Jun 18, 2016 2:21 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6349
Pogledao sam THE REZORT Steve Barkera, film koji deluje kao da je dumpovan malo u španske bioskope a posle na DTV iako to nije zaslužio. Da li bi imao svoje mesto u bioskopima ne znam jer ipak danas potpuno drugačiji film ide u bioskop, ali definitivno je reč o zombie filmu koji zaslužuje pažnju, što se u poslednje vreme vrlo retko može reći.

THE REZORT kreće kao rip-off JURASSIC PARKa sa zombijima. Naime, zemlju je pogodila zombi epidemija. Ljudi su pobedili, ali postoji jedno egzotično ostrvo na kome ljudi mogu ići da turistički ubijaju zombije. Na tom ostrvu naravno, sve je prilagođeno hirovima bogatih turista sve dok jednog dana ne dođe do kolapsa bezbednosnog sistema.

Barker je krenuo kao perspektivni reditelj u Velikoj Britaniji i odmah se opredelio za žanrovski film. Nažalost, nije imao sreće da se izbori za high profile projekte ali je i dalje zadržao određene ambicije u svojim filmovima, pa tako i THE REZORT nudi jednu vrlo specifičnu političku dimenziju koju iskreno nisam očekivao od filma ovog profila…

Kako je reč o britansko-španskoj koprodukciji, film uspeva da izgleda mnogo bolje od onoga što budžet sugeriše. Lokacije na Kanarskim ostrvima su izvanredne, a fotografiju je radio Roman Osim, DP sa ozbiljnim projektima u svom CVu i to se vidi. Dougray Scott je najpoznatije ime u glumačkoj podeli, ali ako imamo u vidu Barkerov usud da snima film sa zombijima u kome ima dosta likova koji su tu samo da bi nastradali, rukovođenje “ljudskim faktorom” u ovoj priči je dosta solidno.

THE REZORT je jedan od onih B-filmova kakvih je u poslednje vreme sve manje, koji nisu uspeli da se nametnu na žanrovskim festivalima a nisu uspeli ni da se izbore za neku dobru poslovnu poziciju, a iznenađuju nekim zahvatima koje su preduzeli autori. Imajući u vidu kontekst, ovaj film zaslužuje jaku preporuku.

* * * / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Sat Jul 02, 2016 11:55 am 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6349
Pogledao sam FIN Jorgea Torregrosse, zanimljiv film o kraju sveta u kome se na vešt način prevazilazi čest problem žanrovskih filmova oslonjenih na interakciju među velikim brojem likova. Naime, čest je slučaj da žanrovski film sa velikim brojem likova ima nekakvu usiljenu interakciju među njima i sukob sve dok se žanrovska matrica ne zahukta kada naravno sve to ostaje po strani i kreće ono zbog čega smo se okupili. FIN međutim radi potpuno suprotno, kreće iz karakterne drame i ostaje u njoj, uprkos tome što počinje da nudi SF premisu, i neke vrlo jasne suspense set-pieceove.

Grupa prijatelja se okuplja na druženju i tokom izleta ih zatiče smak sveta čija priroda do kraja filma ostaje nedokučiva i njima i gledaocima, ali otprilike se nazire o čemu je reč. Pre nego što se apokalipska javi kao katalizator njihovih sukoba, oni su se već zakačili, a kada nevolje krenu, umesto razdora počinje ujedinjenje.

Ovu ekranizaciju romana Davida Monteaguda, napisao je čuveni Jorge Guericaechavarria u saradnji sa Sergio G. Sanchezom, i scenario uspeva da bude konzistentan uz sve žanrovske mešavine kojim se bavi. Najzanimljiviji odnos dat je najzanimljivijoj glumici u podeli, Clari Lago, koja uotsalom dobija priliku da bude i last girl, i to je u ovom sklopu istovremeno i najznačajniji doprinos u meldoramskom pogledu.

Torregrossa ima izuzetan dar u vizuelnom pogledu, i za njega u domenu inscenacije nema tajni, suspense scene koje realizuje su ne samo tehnički besprekorne već u sebi nose i finu dozu košmarne iracionalnosti. Ipak, ni u nekim vrlo direktnim suspense situacijama, Torregrossa ne gubi fokus na likove. Stoga u pogledu rediteljskog postupka, likovi nisu nikada ispali iz centra pažnje iako se u prepričavanju filma može pomenuti dosta spektakularnih situacija. U tom smislu, FIN ostaje zanimljiv žanrovski hibrid sa evropskim pečatom. Uprkos što je reč o bitno različitim filmovima, svakako da u određenom smislu podseća na MONSTERS Garetha Edwardsa,

* * * / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Sun Aug 28, 2016 10:10 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6349
Kako bih nadoknadio upoznavanja sa Schulmanom i Joostom, pogledao sam odmah i VIRAL, njihov Blumhouse film koji je praktično zaobišao bioskope. To je velika šteta jer je reč o finom malom suspense trileru na temu - uslovno rečeno - zombi apokalipse, u kome se okuplja odlična glumačka podela koju predvode Sofia Black-D’Elia i Analeigh Tipton ali je zaokružuje Travis Pope. U ovom filmu Schulman i Joost pokazuju veštinu koju su savladali u Blumhouseu da celu apokalipsu prikažu kroz jednu malu, porodičnu priču o dve sestre koje su ostale same u gradiću koji je jedno od žarišta bakterijske epidemije u kojoj paraziti preuzimaju kontrolu nad zarađenima, kao u izvesnim formama zaraza kod pacova i mačaka.

Gradić polako postaje pust a pretnja postaje sve veća. Schulman i Joost u ovom filmu ne primenjuju puno toga novog. Opet imamo priču o zarazi u kojoj se napetost delimično baziramo na tome što najbliži srodnici postaju oboleli, razmere apokalipse se prenose putem medija, a dobroćudni susedi se pretvaraju u pretnju. Međutim, ono što je zanimljivo jeste da susedi uglavnom ostaju svedeni na osobe koje su obolele od parazita i napadaju ljude ali bez one sistematičnosti koja je svojstvena tipičnim horor pretnjama tog tipa.

Druga zanimljiva stvar jeste da Schulman i Joost uspevaju da stvore utisak kako junaci “nisu svesni” da su u filmu katastrofe i zapravo jednu od ključnih “grešaka” čini situacija u kojoj se ponašaju kao klinci, što i jesu, i organizuju žurku pošto nema škole. Taj klinački aspekt percepcije jedne fantastičke premise, već je poznat Sofiji Black-D’Eliji koja je igrala u odličnom PROJECT ALMANACu koji je upravo obeležio takav pristup.

U vizuelnom pogledu, Schulman i Joost istovremeno uspešno estetizuju situaciju ali je i prikazuju vrlo vešto u low budget maniru. U tom smislu, VIRAL je vizuelno uzbudljiviji u pojedinim momentima od NERVE koji je pak dinamičniji, ali je svakako šteta što je unižen neprikazivanjem u bioskopu.

Melodrama među sestrama je izvanredna, Black-D’Elia i Tiptonova su napravile sjajan posao, kreirale ubedljive likove koji uspevaju da zažive mimo žanrovske postavke. Travis Pope im pruža solidnu podršku kao dečko iz komšiluka sa kojim očijuka jedna od sestara.

VIRAL je zaista odličan case study o visokoestetizovanom niskobudžetnom filmu.

* * * 1/2 / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Sat Sep 17, 2016 7:56 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6349
Pogledao sam ARQ Tony Elliotta, novi SF naslov koji je svoju distribuciju vezao za Netflix. Ova odluka verovatno nagoveštava budućnost distribucije za filmove koji nisu tipičan DTV materijal a ne mogu da generišu interesovanje koje bi opravdalo marketinško ulaganje u bioskopsku distribuciju. Na ovaj način, ARQ je sačuvao svoju "respektabilnost" a nije ušao u eksploataciju u kojoj bi samo gubio novac. Da li je ARQ zaslužio da sačuva "respektabilnost"? Pa zapravo jeste. Ovo je jedan od GROUNDHOG DAY derivata kojih je bilo i pre i posle Ramisovog filma. Ove godine imamo čak i kod nas INKARNACIJU Filipa Kovačevića, srpsku intervenciju na tu temu. Naravno, pre dve godine tu je bio EDGE OF TOMORROW koji je svemu tome dao jedan izuzetan visokobudžetni kvalitet.

ARQ nas vraća u kamerne okolnosti. Robbie Amell, televizijski glumac, nalazi se u glavnoj ulozi, a Rachael Taylor igra njegovu izabranicu koja sa njim deli loop. Ono što pokušavaju da reše jeste dan koji se iznova ponavlja u postapokaliptičnom svetu gde ratuju velika korporacija i pobunjenički savez, a možda se baš u njihovom loopu nalazi ključ pobede u tom ratu.

Film tehnički jeste smešten u budućnost ali apokalipsa se desila maltene sutra, tako da Elliott svu mašineriju i novume tretira pre svega kao McGuffin, fokusirajući se na kamerne aktivnosti junaka i njihovih protivnika. Takvim opredeljenjem Elliott snima film koji svesno ne može da konkuriše EDGE OF TOMORROWu, a opet ne nudi ništa ingeniozno kako bi prevazišao ograničenja, međutim ono što postiže jeste dostojanstveno nošenje sa premisom i ograničenjima. Dakle, ARQ je film koji pokriva sve ono što bi moglo pasti na pamet autoru koji nije bilo blagsolovljen nekom izvanrednom isnpiracijom u tretmanu ove teme.

Samim tim ARQ ima budućnost među ljubiteljima žanra, a naročito među onima koje uzbuđuje ova vrlo specifična podvrsta priča o putovanju kroz vreme.

* * 1/2 / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Sat Oct 01, 2016 2:20 am 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6349
Pogledao sam THE GIRL WITH ALL THE GIFTS Colma McCarthyja, ekranizaciju romana Mike Careya koju potpisuje sam književnik, i moram priznati da mi je ovaj film pružio više nego što sam očekivao, a očekivao sam baš dosta.

Careyev roman nisam čitao ali scenario koji je potpisao je izvanredan. Polazi od sjajne reinvencije premise zombi podžarnra i u čitavih dva sata trajanja ne prestaje da je produbljuje i razrađuje na impresivan način. Postavka likova je briljantna, njihov odnos neprestano stvara trougao žestoke tenzije, i ovaj scenario bi u bilo kojoj realizaciji rezultirao filmom koji se izdvaja.

Tu dolazimo do Colma McCarthyja koji u onome što je snimio uspeva da napravi novu englesku reinvenciju zombi požanra. Edgar Wright je učinio svoje u SHAUN OF THE DEAD, kao i Danny Boyle u 28 DAYS LATER, a bilo bi nepošteno da ne pomenemo i Paula WS Anderseno. Slobodno možemo reći da su britanski reditelji možda i najzaslužniji za novi život koji je unet u zombije. Pa ipak, THE GIRL WITH ALL THE GIFTS odlazi korak dalje, uvodeći barem dva nova sloja filmskog izraza preko McCarthyja.

Careyev zaplet i likovi su ekranizovani na impresivan način, uz vrlo sugestivan vizuelni pristup koji evocira nešto od Cameronovih ALIENSa - što samo po sebi nije novo jer su to poslednjih godina radili i Liman i Blomkamp - ali ono što jeste osveženje jeste ballardovski imaginarijum a zašto ne reći i histerija u odnosima koji nastaju kada junaci dođu u postapokaliptični London.

Ballardove košmarne vizije urbanog raspada, transformacije tela, društva i urbaniteta, na arhitektonskom i psihološkom nivou nalaze se u temelju onoga što je McCarthy izgradio u ovom filmu, i kako se film približava kraju tako se sve više u tone nešto što kao da je Ballard zamislio a Cronenberg se svemu tome obradovao.

Vrhunac užitka predstavlja surov, možda nihilistički a možda samo evolucionistički kraj u kome se spielbergovska paradigma odnosa sa Drugim predstavlja kao nešto što ipak nije ostvarivo. Da li zato što je to ipak produkt Fabrike snova ili zato što THE GIRL WITH ALL THE GIFTS kanališe tenzije života u savremenom svetu u kome duboke socijalne, rasne, etničke podele uz priliv migranata otvaraju žestoka identitetska pitanja, možemo da polemišemo, ali finale ovog filma je vagnerovsko po nivou gneva i ognja koje isporučuje.

THE GIRL WITH ALL THE GIFTS puno kvaliteta crpi i iz jake SF podloge, odnosno pokušaja da se nova varijacija na zombije kao novum nešto jače “naučno fundira” i na kraju ta podloga koja naizgled nije važna uspeva da postane presudna.

Činjenica da će Beograd ugostiti Colma McCarthyja kao reditelja pilot epizode serije KRYPTON predstavlja veliku čast jer ovaj čovek je potpisao jedan od najboljih postapokaliptičnih/ SF/ horor filmova poslednje decenije, i zaslužuje veliko poštovanje.

* * * * / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Tue Dec 13, 2016 12:37 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6349
Pogledao sam SPECTRAL Nica Mathieua, Netflixov film koji je nastao u produkciji Legendaryja, i ovog puta bez ikakve sumnje reč je o ostvarenju koje ima atribute bioskopskog filma u produkcionom pogledu. Ono u čemu SPECTRAL nije "na nivou" bioskopskog filma jesu samo dva detalja - jedan je naprosto obim akcije i budžetskog ulaganja, danas ovaj žanr u bioskopima uglavnom predstavljaju JOŠ SKUPLJI filmovi, i to se delom odnosi i na glumačku podelu koja više stavlja akcenat na umeće nego na star power; a drugi je kreativni domen jer bi bioskopski film imao unekoliko drugačiju pretnju po glavne junake.

SPECTRAL bi se na nivou koncepta mogao posmatrati kao Guys on a Mission film, mešavina PREDATORa i GHOSTBUSTERSa. Smešten u bliskoj budućnosti, film govori o naučniku zaposlenom u vojnoindustrijskom kompleksu kog šalju na ratište u Moldaviju (doduše Moldavija u ovom filmu nema veze sa pravom Moldavijom) da tamo istraži pojavu hiperspektralne pretnje, odnosno smrtnosnih "duhova" koji ubijaju američke vojnike.

Stvari se ubruzo izmiču kontroli i naučnik mora da postane borac a borci moraju da postanu naučnici i kako to već biva.

James Badge Dale je odličan u glavnoj ulozi kao i Emily Mortimer koja igra CIA rezidenta dok je Max Martini očekivano pouzdan mačo u ulozi vođe specijalne jedinice. Sama spektralna pretnja nije naročito zanimljiva, i moram priznati da su mi ljudi u ovom filmu bili mnogo zanimljiviji i ubedljiviji, pa i snažniji od protivnika sa kojim se suočavaju. U određenom smislu, SPECTRALu nedostaje taj "If it bleeds we can kill it" momenat iz PREDATORa, ali zato je PREDATOR to što jeste.

Ovde imamo sve detalje na ivou zapleta koji nas vode ka tom momentu, ali nedostaje ta emocija koju je McTiernan uspeo da poizvede u svom remek-delu. U odeđenom smislu dizajn bliske budućnosti podseća na EDGE OF TOMORROW ali su i tamo protivnici bili ubedljiviji.

Dakle, možemo reći da je naslovna pretnja najslabija tačka ovog filma. Ali dizajn i glumci su prilično dobri, kao i sam narativ koji je izgrađen oko spektralne pretnje. Otud, SPECTRAL predstavlja vrlo solidno žanrovsko pojačanje koje umnogome može da se postavi i u gejmerski kontekst sa kojim deli puno sličnosti u pogledu dizajna i imaginarijuma u najširem smislu - od izgleda junaka i pretnje do definisanja lokacije na kojoj se sve dešava.

Da je film namenjen bioskopu ocenio bih ga sa * * 1/2 ali kao straight to Netflix film zaslužuje -

* * * / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Sun Mar 19, 2017 11:55 am 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6349
Pogledao sam MAN DOWN Dita Montiela, reditelja koji već deceniju i po opstaje na čudnoj ničijoj zemlji između glavnog toka i indieja, i snima filmove koji koketiraju sa mačo žanrovskim radom iako to u suštini nisu. Dito Montiel je prilično apartna pojava, kao američki Nick Love i teško da je uklopiti u bilo koju kategoriju. Nažalost, njegovi filmovi nisu dovoljno dobri da bi se iz tog izm,icanja kategorijama nešto zunačajno izrodilo.

Uprkos fotografiji Shellyja Johnsona koji radi major filmove, MAN DOWN je najslabiji Montielov film. Reč je o konfuznmoj postapokaliptićnoj priči o vojniku koji se vraća iz rata ne bi li pronašao svoju porodicu u razrušenoj Americi. Nažalost, preokret koji celoj priči daje smisao na kraju nije valjano plasiran, i Montiel relativno dobru ideju kapitalnog twista plasira samo kao izvor konfuzije.

Shia LaBeouf je potpuno angažovan u glavnoj ulozi i daje svoj maksimum. Gary Oldman ostaje potpuno neiskorišćen ali Jai Courtney i Kate Mara pružaju solidnu podršku glavnom glumcu. Shia ipak shvata da je ovo njegov show i tako se ponaša. Ipak, na kraju da izneverava Montiel u scenarističkom i rediteljskom pogledu.

Solidna tehnička realizacija i dobri + poznati glumci čine da MAN DOWN sve do same završnice stoji kao film koji se prijatno gleda i ponešto obećava. Nažalost, na kraju ne uspeva da dobaci do onoga što je želeo. Šteta.

* 1/2 / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Sun Mar 26, 2017 11:06 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6349
Ako je THE FINAL CHAPTER zbilja završni film u serijalu ekranizacija igara RESIDENT EVIL onda posle šest igranih filmova možemo reći da je ovo jedna od časnijih franšiza. Nota bene, Paul WS Anderson nije postavio letvicu previsoko sa prvim filmom ali to je bio jedan pošten visokoestetizovan postmatriksovski zombi shoot em up u kome je Milla Jovovich uspela da postane akciona heroina. Zatim, u sledećih pet filmova od kojih dva nije režirao, Anderson je zadržao ključnu kreativnu poziciju i serijal nikada nije zalutao. Štaviše, pored prvog dela, treći i četvrti su daleko najbolji, što znači da serijal ne samo da nije opadao po kvalitetu već je imao i jedan uspon. Konačno, ovo je jedan od etkih serijala u kome fanovi ne mogu da se slože oko toga ni koji im je najbolji ni koji im je najslabiji film, ali i to govori mnogo.

Šesti i završni film spada među slabija tri u serijalu, s tim što je meni kudikamo bolji od petog. Naime, peti je produžio izuzetno uspelu gejmersku liniji postavljenu u četvrtom, ali nije bio ni približno dobar. Šesti deo se međutim vraća postapokaliptičnoj atmsferi trećeg dela u kome u kome svet RESIDENT EVILa evocira MAD MAX. To se ne odnosi samo na suncem sprženu pustoš već i na lokaciju iz prvog filma - Hive koja dobija prominentnu ulogu u završnici.

Praktično možemo reći da poput samog Hivea i u samom serijalu imamo povaratak na početak, i da sada gledamo njihove ruševine. Milla je dobrih petanest godina starija a lokacija je devastirana tokom apokalipse. Detutna lokacija korespondira i sa istrošenošću samog serijala. Međutim, u susretu dve ruševine dobijamo neke dobe rezultate.

U ovom filmu Anderson se opredeljuje za neprekidnu akciju, i ona je sporadično jako dobro postavljena, recimo kada Alcie na početku biva napadnuta od strane letećeg zombi monstruma.

Međutim, reći za monažu da je quick cutting predstavlja ublažavanje. Ovaj film nije nasečen, on je narendan i tako intenzivan postupak umnogome umanjuje efektnost i nekih dobro postavljenih akcionih elemenata. Isto važi i za dramske scene. Naime, mnoge od njih su u nekritički visokom tempu uprkos tome što otvaraju prostor za nekakvo odmorište.

Stoga, THE FINAL CHAPTER donosi dosta radosti za fanove, i nudi zaista dosta razloga da mu se progleda kroz prste, međutim zbog agresivne montaže na kraju znatno slabi efekat onoga što se kod Andersona nikada nije dovodilo u pitanje.

Verujem da mnogi faktori dovode u pitanje dalji opstanak serijala, i da je ovo možda zaista kraj serijala u ovoj formi. I ako je tako, zadovoljan sam. THE FINAL CHAPTER možda nije izvukao maksimum iz svoje zamisli ali pružio je mnogo više zanimljive akcije od mnogih a isto važi i za čitav B-filmski ugođaj.

Konačno, koliko god da je skandalozno visok budžet od 40 miliona dolata za nešto što smatramo B-filmom, to danas jeste B-film, i stoga Anderson je savršeno uskladio sadržaj i formu.

* * 1/2 / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apocalypse Movies
PostPosted: Fri Mar 31, 2017 5:13 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6349
Kim Newman je u svojoj kritici filma IBIZA UNDEAD Andy Edwardsa rekao kako je to podnošljiv, simpatičan film i nažalost dezinformisao nas je. Još od SHAUN OF THE DEAD, znamo za mogućnost da se može pojaviti zanimljiva zombi komedija iz Britanije. Nažalost, ovo je užasno loš film koji nije uspeo da iskoristi premisu zombi apokalipse koja zatiče grupu britanskih turista na Ibici.

Nažalost, film ne funkconiše ni na jednom nivou. Likovi su bezveze, ispod britcom standarda. Horor imaginacije nema. Tehnička realizacija je na granici darovitog amaterizma.

Nažalost, plašim se da nisam jedini koji će pružiti priliku ovom filmu.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 84 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  

2007 Novi kadrovi, projekat podržali Open Society Institute New York i Swiss Cultural Programme Pro Helvetia Beograd, sajt Luka Činč

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group