novi kadrovi
srpski english
It is currently Sat Sep 23, 2017 1:18 am

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 432 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Author Message
 Post subject: Re: Adaptacije
PostPosted: Fri May 26, 2017 1:40 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
Pogledao sam THE CIRCLE Jamesa Ponsoldta. Baziran na romanu Davea Eggersa, ovaj film je imao prostor da unapredi prozu zanimljive premise i limitirane egzekucije. Nažalost, rekao bih da je Ponsoldt propzustio jednu od retkih prilika da se roman popravi i učini sadržajnijim kroz film. Štaviše, rekao bih da je upravo u pogledu dramaturgije, Ponsoldt čak pokazao i manju zrelost od Eggersovog romana.

Naime, Eggersov roman se bavi opasnostima frictionless kapitalizma i imperativa prožimanja socijalnih mreža, piosla i razonode, gde se gubi granica između ličnog i profesionalnog javnog i privatnog i stvara neka nova forma društvenog uređenja. Dok je kod Eggersa u romanu dosta dobro izgrađena aura te impresivne naslovne firme i data je fetišistička slika frictionless kapitalizma, da bi se potom razvio zaplet i ishodište koji nisu na nivou, ovde se od starta publici sugeriše kako nešto nije u redu sa tom firmom. Potom, isto tako, neki mistifikovani junaci iz romana koji su bili previše isprazni za prozu ali su nudili prostor za vizuelnu nadogradnju u filmu, ovde bivaju potpuno ispušteni, da bi konačno svaka tehnika pravljenja drame ustupila mesto izgradnji jedne relativno jednostavne i slabo uverljive situacije u završnici filma.

Emma Watson, Karen Gillan, Tom Hanks i ostali, čine vrlo potentnu glumačku podelu. Međutim, oni su nažalost svedeni na ulogu žiove scenografije u ovom inače vrlo lepo dizajniranom filmu za koji se zaista može reći da je "zgodan" u pogledu toga kako je tehnički ostvaren. Međutim, u svemu ovome naprosto nema drame i to je krivica scenarija koji ne otvara mogučćnosti za adekvatnu razradu likova i njihovih dilema, ali pre svega pored krajnje oskudne strukture, kao drugi problem nameće se i to što su sve karte na stolu od prvog sekunda filma.

Otud na kraju THE CIRCLE deluje kao neka paranoična priča koja polazi od preptpostavke da je protivnik potpuno jasno iskazao svoje zle namere, a smisao priče je upravo u toj podmuklosti i tom nedostatku frikcija koji proizvodi zavodljivi šarm korporacija tog tipa.

* * / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Adaptacije
PostPosted: Sun May 28, 2017 12:24 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
HOOT Wila Shrinera, po romanu Carla Hiaasena, dečji je film sa ekološkom porukom koji bi verovatno danas bio poprilično zaboravljen da se u podeli nisu zadesili danas vrlo aktuelni glumci Logan Lerman i Brie Larson. I uprasvo glumačka podela i evfektno razrađeni mladi likovi čine da ovaj film danas i dalje može da se gleda i izdvoji. Paradokslano, scene sa stariojim glumcima su mnogo artificijelnije i eventualno tek funkcionalne za zaplet, u odnosu na one sa klincima. To sve postepno pomera fokus same priče sa ekološke dimenzije na odnose među klincima i zaplet o ugroženim sovama na kraju odlazi u drugi plan.

Carl Hiaasen je poznati američki satiričar i ovaj film to ne prikazuje, premda ima nekoliko duhovitih detalja. Shriner koji inače mahom radi televiziju drži fokus primarno u domenu dečjeg filma pa Hiaasenov smisao za humor nije u prvom planu. Paradoksalno, u obe Hiaasenove ekranizacije (druga je STRIPTEASE) nešto drugo je izbijalo u prvi plan.

Logan i Brie pokazuju da su pred njima velike stvari i to je vidljivo iz ovog filma. Štaviše, možemo reći da su upravo oni svojom igrom dali HOOTu jednu neočekivanu dimenziju koju autori verovatno nisu ni anticipirali.

* * 1/2 / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Adaptacije
PostPosted: Fri Jun 02, 2017 2:18 am 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
Pogledao sam THE PERKS OF BEING A WALLFLOWER Stephena Chboskog, film u kome je ovaj reditelj adaptirao vlastiti roman.

Moram priznati da sam imao dosta teškoća da prepoznam šta je toliko dobro prepoznato u ovom indie comingofageru koji je prenatrpan raznim motivima, nijedan ne razrađije do kraja, nijedan ne biva adekvatno akcentovan, i ima jedan atribut po kome se izdvaja a to je zaista izuzetna glumačka ekipa mladih talenata u kojoj se nalaze Emma Watson, Logan Lerman, Ezra Miller, Johnny Simmons…

Dakle, Chbosky je okupio sjajne mlade glumce i oni uspevaju da učine film dinamičnim koliko god je to moguće, ali pored sjajnih mladih glumaca, Chbosky na istom mestu uspeva da saspe i veliki broj motiva, i veliki broj klišea koji donose iznenađenje samo utoliko što gledalac ne očekuje da se u istom filmu mogu naći zajedno svi ti klišei.

Nažalost, evokacija epohe a to je kraj osamdesetih odnosno početak devedesetih nije preterano ubedljiva i ne doprinosi mnogo filmu. Naprotiv, u nekim trenucima možemo reći da je smeštanje filma u epohu samo još jedan opterećujući kliše coming of age filma kojim se Chbosky koristi kao poštapalicom.

Kao što motive uvodi potpuno nekiritički, tako se Chbosky neprekidno laća raznih pripovedačkih tehnika pa i na tom nivou THE PERKS OF BEING A WALLFLOWER na kraju deluje kao čudnovata mešavina nepotrebno uvedenih tehnika.

Nisam čitao prozni izvornik, ali upadljivo je da film Stephena Chboskog pokušava da obuhvati priču romana mnogo više nego neku logičnu celinu. No, moguće je da se delu publike sav ovaj nesklad svidi, ukoliko do njih uspe da dobaci emocija ovog filma koji je dobronameran, pun zvezda ali ne i puno više od toga.

* * / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Adaptacije
PostPosted: Tue Aug 01, 2017 6:31 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
ASSIGNMENT K Vala Guesta je loopy 60s špijunac koji u sebi kombinuje elemente lecarreovske teskobe, bondovskog šarma i tempa i ponešto dramaturgije apsurda koja je u tom periodu bila vrlo moderna. Snimljen je po romanu Hartleya Howarda, škotskog pulp pisca koji je imao veliku popularnost u Nemačkoj, pa ne treba da čudi što odatle dolaze i koproducenti ovog filma. Važno je imati na uma da su tada moderni pozorišni pisci poput Harolda Pintera uzeli učešće u špijunskim filmovima poput QUILLER MEMORANDUMa.

Guestov film ima relativno straighforward priču kada se ona prepriča ali je ispripovedan na loopy način u kome su senzacije, kako na pplju vizuelnog, tako i u domenu fizičke radnje kudikamo bitnije od narativne efikasnosti. Priča prati vlasnika fabrike igračaka koji se zapravo bavi špijunažom i vodi lanac britanskih agenata u Istočnoj Nemačkoj. Neprijateljska špjinska ekipa želi da sazna ko su njegovi ljudi i tima mu devojku u nadi da će ga tako pritisnuti.

Guestov film prevashodno uživa u neprekidnim preokretima, u raznim manjim i većim izdajama, u sekvencama koje su često same sebi svrha. I to u većini sučajeva ne bi bila vrlina filma ali u ovom jeste jer Guest prilično dosledno subvertira žanrovska očekivanja. ASSIGNMENT K u nekoliko navrata postaje nešto teži za praćenje, ali nikada ne postaje dosadan niti prestaje da biva zanimljiv.

Fotografija Kena Hodgesa je u pogledu pokreta kamere i kadriranja vrlo dinamična, postavke svetla su vibrantne i ovo je jedan od Guestovih najbolje slikanih filmova. Hodges je bio saradnik u ranoj fazi Michaela Winnera pa ne treba da čudi što je u određenom smislu i ovaj film na liniji rada baš tog britanskog žanrovskog specijaliste.

ASSIGNMENT K danas ima status fusnote u istoriji špijunskog filma šezdesetih, ali ljubitelji žanra i te epohe, svakako treba da ga pogledaju.

* * * / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Adaptacije
PostPosted: Wed Aug 16, 2017 9:13 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
MY COUSIN RACHEL, adaptacija Daphne Du Maurier iz pera i u režiji Rogera Michella, kvalifikuje se za možda i najsabiji rad u opusu ovog reditelja. Naprosto, čini se da je Michell iako velemajstor jednog konzervativnog, akademskog stila, tradicionalno poznat po tome šti ume da izvuče maksimum iz glumaca i priče, čak i u limitiranim žanrovskim formama, ovog puta ne uspeva da obogati literarni predložak često ekranizovane spisateljice.

Naprosto, rekao bih da Michell nije uspeo da napravi atmosferu u svojoj ekranizaciji i da ju je sveo na ređanje događaje u dosta jakom tempu ali potpuno lišeno dinamike u svakom pogledu, i rediteljski i glumački.

Rezultat je jedan film koji nimalo “ne liči” na Michella, a naročito ne na njegovu jasnu viziju i preciznost u obradi priče i likova. Ovog puta, Michell kao da nema šta da kaže i kao da nema ideju kako usmeriti likove. Film nije dosadan ali je jako ravan, mlak, a osnovni odnosi na kojima se priča bazira deluju apsolutno neuverljivo i potrošeno u mnogo boljim izdanjima.

Šteta.

* * / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Adaptacije
PostPosted: Fri Sep 08, 2017 5:39 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
Moram priznati da sam stigao da razmišljam o raznim stvarima gledajući IT Andy Muschettija jer sam imao 135 minuta priče koja nikako da počne da se bavim time. Prva pomisao bila mi je na nepravdu učinjenu Kenanu doktor Gilu, čoveku koji je animiranim filmom MONSTER HOUSE i igranim rimejkom POLTERGEISTa pokazao kako se danas radi Amblin. On je sada u nekoj neizvesnoj situaciji u pogledu karijere, i onda kada pogledamo "monster house" u IT koja je igrana kopija njegove animirane kuće, u jednom marketinški prenaduvanom produktu, pa onda pogledamo taj balans horora za decu koji je on sjajno pravio u POLTERGEISTu a ovde sa njim nešto kuburi Muschetti, i uprkos svemu tome ima film za koji se očekuje da će komercijalno spasiti sezonu, pomislim kako Kenan zaista nije imao sreće.

IT ima već godinu dana hypea iza sebe. Knjigu nisam čitao, mini-seriju sam gledao davna i ta poređenja ne mogu da pravim ali STRANGER THINGS sam gledao u vreme emitovanja i IT od STRANGER THINGSa preuzima mnogo toga i to na skandalozno inferioran način. Naime, junaci u STRANGER THINGS su imali autentičnu hemiju među sobom, pritom je STRANGER THINGS bio i uzbudljiv u okviru onoga što je bio projektni zadatak Braće Duffer, dočim ovde su deca bleda korporativna kopija one iz STRANGER THINGSa (a inače se jedan dečko u podeli i ponavlja) a ne samo da nema hemije među njima, nego nema nijasne ideje o čemu je film.

IT je teško prepričati, a isto tako teško je i objasniti šta je glavna tema filma. Da li je to prokletstvo koje su u amanet ostavili odrasli, seksualno i proodično nasilje, vršnjačko nasilje, generalni problem odrastanja, tema gubitka, prva ljubav, klovn ubica i druge karakondžule. Sve to je pomalo tema i smenjuju se sekvence u kojima je tema jedno pa drugo, pa treće a onda i četvrto i peto. Film kao da počinje nekoliko puta a onda se završi jednim finalom koje bi trebalo da bude uzbudljivo a u najboljem slučaju je kao neka visokoestetizovana slika iz mašte pisca fantastike, kruta i nepomična iako bi sve trebalo da vrca od uzbuđenja.

IT meni nije bio strašan. Svakako ovo jeste jedan od filmova koji nisu namenjeni meni, i svakako da bolje komuniciraju sa onima koji su gledali manje stvari, ali da bi se neko ne samo uplašio nego i elementarno zabavio uz ovaj film podrazumeva se da praktično ništa nije gledao. Muschetti je svoj film toliko uronio u nekakvu nostalgiju i omaže i detalje da je teško reći da li mi gledamo neki best of scena koje je Muschetti voleo a ne ume da ih sam ponovi ili je ovo film koji pokušava da koliko-toliko stoji za sebe.

Slutim da će višak likova i motiva prijati onim Kingovim fanovima koji vide njegov roman kao sveti spis i smatraće da je prozni uzor maksimalno ispraćen, pa bi IT mogao naići na onu vrstu razumevanja na koje su nailazili Jacksonovi filmovi o Srednjoj Zemlji. Dok za Tolkienove ekranizacije mogu da kažem da od njih ništa nisam dobio jer nije ni trebalo išta da tražim, ovde ipak osećam kako sam imao pravo na nešto. A na kraju nisam dobio praktično ništa.

* * / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Adaptacije
PostPosted: Sat Sep 09, 2017 9:24 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6456
NIKOLETINA BURSAĆ Branka Bauera je ekranizacija priča Branka Ćopića koju su za film priredili sam Bauer sa Bogdanom Jovanovićem i Krešom Golikom kao scenaristima. Ovaj film pokušava da prikaže Nikoletinu Bursaća kao istorijsku ličnost i u tom cilju ima nekoliko zanimljivih intervencija. Prvo, počinje razgovorom Nikoletinine majke sa spomenikom, zatim sećanjima njegovih drugova koji su u međuvremenu postali funkcioneri, da bi na kraju imali i scenu kombinovanja igranog i dokumentarnog materijala kada Nikoletina upada na sednicu AVNOJa, odnosno detalj da se unutar filma najavljuje snimanje filma o Nikoletini.

Svi ovi elementi su vrlo zanimljivi i filmu daju priličnu strukturalnu i suštinsku intrigantnost jer praktično obrađuju ne samo fikcionalizovano sećanje na rat već se bave i samom kulturom sećanja kroz priču o posleratnoj sudbini Nikoletininih saboraca i uspomena na njega. Uostalom, i danas u narodu postji velika dilema da li je Nikoletina Bursać bio književni lik ili stvarna ličnost.

Međutim, izvan ovih intrigantnih detalja, Bauerov film nažalost ne uspeva da sastavi smislenu celinu iz Ćopićevh priča. Izabrani sadržaj koji su autori adaptirali nažalost deluje preoizvoljno, i krajnje epizodično bez adekvatnog kumulativnog efekta. Ćopićeve dosetke su tu i film na tom nivou ima prostora da se otrgne od osrednjosti koja ga guši ali ne uspeva.

Velikim delom za to je kriva i glumačka podela. Samog Nikoletinu igra jedan od najmanje inspirisanih glumaca u podeli.

Čini se da je osnovni problem filma u tome što su Bauer i saradnici osmislili dobar koncept i našli valjan oslonac u Ćopićevoj prozi, međutim ono što im je izmaklo jeste koherentnost, jasan dramski zamajac i rezultat je samo ilustracija Ćopićevog predloška. Otud možemo reći da je NIKOLETINA slično ORLOVIMA, jedno od Ćopićevih najpopularnijih dela koje je dobilo krajnje skromnu ekranizaciju.

* * / * * * *


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 432 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron

2007 Novi kadrovi, projekat podržali Open Society Institute New York i Swiss Cultural Programme Pro Helvetia Beograd, sajt Luka Činč

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group