novi kadrovi
srpski english
It is currently Tue May 23, 2017 11:35 pm

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Književnici na filmu
PostPosted: Sat Jan 07, 2017 2:11 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6349
Pogledao sam THE HIPPOPOTAMUS Johna Jencksa, ekranizaciju izvanrednog romana Stephena Frya. Reč je o komediji sa elementima misterije, o londonskom piscu alkoholičaru koji je odavno prestao sa poezijom i postao novinar, kog angažuje kćer bivše bliske prijateljice da ode na imanje bogatih prijatelja i istraži da li se na njemu nalazi izvor čudotvorne isceljujuće energije. Zadrigli skeptik odlazi na imanje i kreće da ljušti misteriju sloj po sloj.

Roger Allam se odlično snašao u naslovnoj ulozi i svojom interpretacijom umnogome nadoknađuje određene nedostatke scenarističke adaptacije romana. Naime, Fryev roman ima zanimljivu priču i vrlo je sceničan, pa i filmičan, međutim pisan je u epistolarnoj formi i jezičke bravure i humor pisane reči su jako važan adut knjige. Scenaristi su to pokušali da očuvaju pre svega kroz dijalog i ponešto kroz voiceover i u tome su delimično uspeli.

Fryev roman u ovoj varijanti naravno nije dobio svoj filmski ekvivalent. THE HIPPOPOTAMUS nije odličan i lucidan film, ali konvencionalna i skrupulozna ekranizacija svakako jeste. Ono što je verovatno najveći nedostatak filma nije toliko scenarističke prirode koliko rediteljske. THE HIPPOPOTAMUS ima relativno ravan ritam, i vizuelno je neinventivan, čima se približava ravni televizijskog filma.

Doduše, ovo je film baziran na velikim preokretima, a ja kao čitalac i fan romana sam ih znao unapred i sklon sam da poverujem kako mogu biti izuzetno moćni gledaocima kojima materijal uopšte nije poznat.

Ipak, ključna stvar vezana za ovu ekranizaciju jeste za početak da je komična i da se Fryeva duhovitost prenela, pre svega kroz Allamovu interpretaciju a zatim i da je očuvan balans crnila, pa i tragike u opštem crnom humoru ovog predloška.

* * 1/2 / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Književnici na filmu
PostPosted: Tue Feb 21, 2017 1:59 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6349
Pogledao sam GIRLFRIEND’S DAY Michael Paul Stephensona, novi Netflixov film u produkciji Boba Odenkirka. Odenkirk poslednjih godina kapitalizuje kultni status koji je stekao igrajući Saula u BREAKING BADu i spin-off seriji. Ova komedija je umnogome njegovo autorsko čedo jer on igra glavnu ulogu, producira i sarađivao je na scenariju.

Odenkrik je pored sebe okupio zanimljivu glumačku ekipu u kojoj su još i Amber Tamblyn, Stacy Keach, Alex Karpovsky i još neke dobre TV face. Ipak, sam film ne uspeva da prevaziđe relativno limitirane kapacitete throwbacka na poetiku Braće Coen.

Priča o piscu koji radi kao autor tekstova za čestitke postepeno tone u neki pynchonovski stoner noir sa dosta humora ali humor nije preterano svež, dočim pinčonovština nije ni dovoljno zamršena, ni dovoljno inteligentna.

GIRFRIEND’S DAY je film pravljen za stream pa mu se u tom smislu ne može previše ni spočitavati zaista televizijski vajb koji gradi sve vreme uprkos oslanjanju na stileme indie filma.

S trajanjem od sedamdesetak minuta, GIRLFRIEND’S DAY na neki način i pokazuje svest autora o tome da nisu imali materijal za punokrvni film, pa je i rezultat na kraju ekonomičan i objektivan prema samome sebi.

* * / * * * *


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Književnici na filmu
PostPosted: Mon Apr 17, 2017 4:02 pm 
Offline

Joined: Wed Jan 23, 2008 10:36 am
Posts: 6349
Pogledao sam PAPERBACK HERO Anthony J. Bowmana, australijsku romantičnu komediju koju je Hugh Jackman snimio neposredno pre selidbe u Holivud. I zbilja, posle ovakvog filma nema nikakve dileme kako su sva vrata tako brzo postala otvorena za Jackmana.

Hugh Jackman igra naslovnog junaka, australijskog kamiondžiju koji pod pseudonimom piše ljubiće, krijući od svoje okoline da se bavi tako "sramotnom" i "nemuževnom" rabotom. Kada ljubić koji je potpisao imenom svoje simpatije i najbolje prijateljice postane hit, izdavači dolaze u njegovu zabit sa namerom da je odvedu u Sidnej i upoznaju sa javnošću. Prijateljica prihvata da učestvuje u njegovoj laži ali onda razne komplikacije počnu da se javljaju.

Bowmanova evidentna inspiracija je Hawks, ali ne samo u načinu na koji tretira njihovu screwball romansu već i po tome kako prikazuje njihov profesionalni život. Ljubavne i komične scene su žanrovski tačne ali su zato scene sa njegovim kamionom, odnosno sa njenim avionom za zaprašivanje podjednako uzbudljive. Bowman zaista maksimalno koristi sve ambijente i situacije koje mu se nude, i kada se tome doda fascinacija glavnog junaka Roy Orbisonom i Jackmanovo iskustvo nastupa u muzičkom pozorištu, PAPERBACK HERO je školski primer maksimalno postignute ekspresije na vrlo umerenom budžetu.

Claudia Karvan je odlična partnerka Jackmanu i kanališe svojevrsnu Katherine Hapburn njegovom Gary Cooperu. Ruralne australijske lokacije svemu daju posebnu draž, i film pored hawksovske ima staloženost i scenarističku solidnost britanskog romcoma čemu doprinose i nesumnjivi kolonijalni relikti ruralne Australije.

Anthony J. Bowman je uzeo premisu koja je trošena na raznim nivoima i uz dvoje odličnih glavnih glumaca uspeo da je udahne novi život. Stoga PAPERBACK HERO spada u red onih romantičnih komedija koje uvek mogu biti aktuelne.

* * * / * * * *


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron

2007 Novi kadrovi, projekat podržali Open Society Institute New York i Swiss Cultural Programme Pro Helvetia Beograd, sajt Luka Činč

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group